پایان نامه طراحی معماری مجتمع ابدرمانی و هتل سه ستاره شهر سرعین
نوشته شده توسط : مدیر سایت

دانشگاه آزاد اسلامی

واحد بین المللی جلفا

پایان نامه کارشناسی ارشد

(رشته مهندسی معماری)

عنوان :

طراحی معماری مجتمع ابدرمانی و هتل سه ستاره شهر سرعین

نگارنده :نوید حسینی

استاد راهنما : دکتر شهناز فرمانی

برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده پایان نامه درج نمی شود

(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)

تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :

(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

یک نویسنده افکار و ذهنیات خود را با نوشته ها ،  یک مجسمه ساز تجسم هایش را با شکل دادن و ارائه ی آن در یک مجسمه ،  یک نقاش هنر نقاشی خود را در تابلوها و خلاصه یک معمار علم و هنر و فرهنگ را در قالب طرح های یک بنا به جامعه عرضه می کند . هنر یک آرشیتکت ، خطوط گویای تجسم هایی است از عملکردهای یک بنا که در قالب طرح معماری عرضه می کند .

یک طراح قبل از ارائه ی طرح یک بنا بایستی با شناخت کامل از خصوصیات و اجزای سطوح و فضاهای آن و با تجزیه و تحلیل کامل بخش ها و قسمت های مختلف یک بنا و سیرکولاسیون حرکت ها و عملکردها شروع به طراحی نماید .

باید توجه داشت آنچه که یک بنا را به وجود می آورد ، در حقیقت نیازها ، ارتباطات ، سیرکولاسیون و عملکردهای مختلف یک بناست و آنچه که به آن واقعیت می بخشد و به طرح یک بنا شخصیت می دهد ، علم و هنر معماری است که در قالب طراحی معماری با اصولی منطقی و روابطی درست و سیرکولاسیون حساب شده برای تجسمی زیبا و هنرمندانه ، خلق و ارائه می شود .

یکی از اصولی ترین مسائلی که در رابطه با طراحی بنا می بایستی مورد توجه قرار گیرد ، موقعیت طبیعی زمین و مسأله ی آب و هوای منطقه ایست که زمین در آن واقع شده است . فرم و سیستم یک ساختمان با توجه به آب و هوای هر منطقه متفاوت می باشد . دسترسی ها ، نوع استفاده از زمین و وضعیت ساختمان های اطراف هم در طراحی تأثیر بسزایی دارند .

در کشور ما مسائل مربوط به اقلیم و چگونگی انطباق ساختمان با شرایط آب و هوایی گوناگون ، قدمت و سابقه ی بسیاری دارد اما متأسفانه تقلید از فرهنگ ساختمان سازی غرب و الگو قرار دادن غیر منطقی آنها و هم چنین استفاده از مصالح ساختمانی جدید و مسائل دیگر باعث فراموشی این میراث گرانبها گردیده است . از آنجا که انسان عامل اصلی معماری بوده ،  یکی از اهداف مهم معمار در طراحی ساختمان ، تأمین آسایش فیزیکی استقاده کنندگان آن می باشد .

انسان فقط یک وجود فیزیکی ساده که به جا و مکان نیاز داشته باشد ، نیست ؛ بلکه پاسخ های احساسی او نیز از اهمیت فراوانی برخوردارند . چگونگی احساس مردم از هر فضا ، به چگونگی تقسیم آن ، چگونگی ورود به آن ، رنگ آمیزی ، نور پردازی و … بستگی قاطع دارد . آرایش مناسب فضاها ، مبلمان مناسب ، چشم اندازی زیبا ، نور و تهویه ی مناسب همگی در طراحی آن ساختمان نقش مهمی را ایفا می کنند و هر مهندس معمار وظیفه دارد با استفاده از فنون معاصر و به کار بردن هنر خود برای بیان خصوصیات دنیای مدرن به طراحی اقدام نماید و این عمل به وحدت ارگانیک بنا ، فضا و سازه ، توجه و احترام به محیط اطراف ، هماهنگی و ارتباط مناسب بین فضاهای داخلی با شکل خارجی ساختمان و نیازهای اقتصادی احتیاج دارد

 

چکیده:

فراغت به معنای رها شدن از همه قیدها و ترتیبهای روزانه است. فراغت به معنای جدا کردن ذهن از درگیرهای جاری زندگی و برگشت کامل به خویشتن خویش است. نیازهای زندگی آدمی را ناگزیر می سازد که راه و رسم نظم یافته ای را در جریان تلاشهای روزانه خود بپذیرد .

امروزه مساله جهانگردی بیش از هر زمانی مورد توجه قرار گرفته است. جهانگرد و صنعت جهانگردی جایگاه  ویژه ای برای خود پیدا نموده است، تاجایی که در اکثر کشورها با مسائل مهم دولتی در رقابت می باشد. در جهان امروز، مساله تبادل فرهنگی و برداشته شدن مرزها از یک طرف و برگردان اقتصادی بیشتر این صنعت به نسبت دیگر امور با توجه به رو به اتمام بودن ذخایر طبیعی کشورها از طرف دیگر، جایگاه مهم توریست و صنعت توریستم را بهتر معرفی می نماید. از این رو مطالعات و برنامه ریزی گسترده ای بر روی این مهم در حال انجام است تا کشورها در هر لحظه موفقترین مسیرها را پیش روی این صنعت ترسیم نمایند. ایران از نظر دارا بودن پتانسیل جذب توریست دارای امتیازات بالایی می باشد .

مبحث آبدرمانی و استفاده از چشمه­های آب معدنی مدت طولانی است که شناخته شده است و هتلهایی که در مجاورت این چشمه تاسیس شده­اند امروزه چهره قدیمی و سنتی گذشته را دارند که مؤید همین موضوع است.

اما ارزش و جایگاه این علم امروزه باعث تکامل و رشد روند صعودی آن گشته و برنامه­ریزی و طراحی ­ مفیدتر و آسانتر از این امکانات ادامه دارد

منطقه سرعین اردبیل با توجه به پتانسیل های اقامتی بالا و جاذبه های توریستی، اقامتی و درمانی آن برای گردشگران بعنوان یکی از مهمترین کانونهای سرمایه گذاری در زمینه توریسم منطقه آذربایجان از گذشته مطرح بوده است.

برای دانلود متن کامل پایان نامه اینجا کلیک کنید.





:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 تير 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: