پایان نامه روش شناسی بررسی امکانات توسعه گردشگری با تکیه بر توانایی های زیست بوم ایران
نوشته شده توسط : مدیر سایت

متن کامل مقاله رشته معماری : روش شناسی بررسی امکانات توسعه گردشگری با تکیه بر توانایی های زیست بوم ایران

در ادامه مطلب می توانید تکه هایی از ابتدای این پایان نامه را بخوانید

و در صورت نیاز به متن کامل آن می توانید از لینک پرداخت و دانلود آنی برای خرید این پایان نامه اقدام نمائید.

 

برای رعایت حریم خصوصی اسامی استاد راهنما،استاد مشاور و نگارنده درج نمی شود

تکه هایی از متن به عنوان نمونه :

مقدمه :
رشد و توسعه اقتصادی اجتماعی چند دهه اخیر به صورت یک فرآیند پیسوته و فراگیر در بسیاری از جوامع شمال و گروهی از جوامع جنوب همراه با افزایش درآمد ملی و ایجاد تغییرات مثبت در درآمد سرانه، وضعیتی را موجب گردیده است که نیروی انسانی چنین جوامعی استفاده از گردشگری را به متابه راهی مناسب در پر نمودن اوقات فراغت و با هدف کاهش تاثیر تنش های روز افزون زندگی متمرکز شهری و صنعتی مورد استقبال عمومی قرار دهند.
افزایش ارتباطات از طریق رفت و آمد ها و گسترش شبکه خبر رسانی نیز باعث فراهم آمدن شرایطی گردیده است که در نتیجه آن فرایند ساده گردش و نیاز به دیدار از یک امر درونی، عاطفی و ذاتی انسان ها به مجموعه ای همه گیر و پیچیده تبدیل شده و پایه های استوار صنعت گردشگری پدیدار شده است.
گزارش های ارائه شده بوسیله ارگان های مسئول جهانی همچون بانک جهانی، برنامه محیط زیست سازمان ملل و سازمان جهانی گردشگری نشان می دهد که در حال حاضر این صنعت از مهمترین شاخه های در هم تنیده اقتصاد جهانی بوده و در چرخش مالی جهانی نقش اساسی ایفاء نمود. همین بررسی ها نشان می دهد که در چهل سال گذشته تعداد بازدید کنندگانی که با هدف گردشگری به مسافرت پرداخته اند از حدود
میلیون نفر به بیش از  میلیون نفر افزایش یافته و بر اساس پیش بینی های انجام شده در پایان قرن حاضر این تعداد تا  میلیون نفر افزایش خواهد یافت.
از سوی دیگر هر چند رشد سالینه گردشگری در جهان معادل 9/5% بوده است، اما استقبال روز افزون این صنعت در آسایا میزان رشد سالیانه آن را به میانگین 1/11% که تقریبا دو برابر میانگین جهانی رشد می باشد، افزایش داده است و توجه به این مطلب ضروری است که در همین مدت متاسفانه به دلایل گوناگون میانگین رشد سالیانه گردشگری در جنوب غربی آسیا کمتر از 4% بوده است که در مقایسه با میانگین جهانی  و میانگین آسیایی بسیار فقیرانه می باشد.
بررسی های کمیسیون آمریکایی تحقیق و بررسی اقتصادی جهان نشان می دهد که بر اساس اطلاعات سال 1989 اولا صنعت گردشگری بصورت مطلق مهمترین و بزرگترین مجموعه فعالیتی در زمینه اشتغال زایی بوده و از هر 16 شغل موجود در جهان 1 مورد به این صنعت اختصاص داشته و ثانیا سهم مالی این صنعت شامل سفر و گردشگری معادل 2 تریلیون دلار یعنی بیش از مجموع تولید ناخالص ملی دو کشور آلمان متحد و انگلستان می باشد.
یادآوری این موضوع ضروری است که بررسی های سازمان جهانی گردشگری نیز نشان دهنده ارزش افزوده ای معادل 100% در صنعت فوق بوده و به عبارت دیگر از مجموع 2 تریلیون دلار مورد بحث دقیقا یک تریلیون دلار سود خالص می باشد.
بررسی نقش این صنعت در کشور های مختلف آسیا و اروپا که در اکثر موارد جاذبه های موجود و آتی آنها فراتر از آنچه که در ایران می توان بوجود آورد و یا معرفی نمود، نیز نمی باشد خود روشنگر این موضوع است که در صورت وجود نگرش، برنامه وراهکار های اساسی در راستای تحول شرایط حاکم بر مجموعه عوامل دست اندرکار در ایران و به تبع آن در نواحی متنوع اقلیمی، فرهنگی، قومی و تاریخی آن می توان جایگاه واقعی خود را در شبکه جهانی این صنعت بازیافته و بدون وارد آوردن تنش های مخرب بر محیط پیرامونی منابع مالی کشور به صورتی موثر تنوع بخشید.

(ممکن است هنگام انتقال از فایل ورد به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

برای دانلود متن کامل پایان نامه اینجا کلیک کنید.





:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 تير 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: