پایان نامه پارکینگ طبقاتی
نوشته شده توسط : مدیر سایت

متن کامل پایان نامه رشته :معماری

عنوان : پارکینگ طبقاتی

 

برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده پایان نامه درج نمی شود

(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)

تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :

(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

پیشگفتار

در این پژوهش در ابتدا به بحث خالص در مورد حمل ونقل، تعریف آن، اهمیت و موضوع آن از زندگی بشری پرداخته می‌شود. سپس به موضوع پارکینگ وتاریخ آن در ایران پرداخته می‌شود و قبل آن موضوع بازار اتومبیل حداقل بعنوان ریز مسئله مقوله نیاز به پارکینگ که هدف این پژوهش می‌باشد شکافته می‌شود تا در آخر به شاخصهایی عینی از این موضوع برای استفاده در طرح پیدا ‌کنیم. در ضمن به جهت اهمیت موضوع دیوانی اداری در شکل‌گیری پروژه‌های مسکن شهری تحقیقی نسبتاً مناسب در این زمینه داشته‌ایم. در ذیل به صورت نسبتاً تفضیلی‌ ترتیب مطالب آورده شده در این رساله ارائه می‌گردد و در آخر این بخش مانند هر بخش دیگری به نتیجه‌گیری پیرامون همان بخش در آخر آن می‌پردازیم و پیشنهاداتی در بنای اعمال ویژگی‌های معماری ایرانی در فضاهای شهری ترتیب می‌دهیم.

شناخت خصوصیات فضای باز شهری، بررسی تیپولوژی ساختمانهاو سیر تحول تاریخی آن آسیب‌شناسی اجتماعی ، تحقیق برای رسیدن به مدلهای روانی مورد لزوم در خصوص پارکینگ و تأمین آن و همچنین تأمین نیازهای معینی و تحریف شده‌ی آسایشی است در قسمتی دیگر سعی شده است با در نظرگیری مسائل اجتماعی ردپای خاص از دید جامعه‌شناسی به مسئله داشته باشیم و بعد از شناخت لایه‌های اجتماعی در ایران و خصوصیات و مقتضیات هر یک به کشف تأثیرات این خصوصیات در کالبد معماری- شهرسازی ظهور یافته و موجود و همچنین کالبد بهینه شایسته‌ی قشربندی‌های مختلف بپردازیم .


مقدمه

امروزه با افزایش تعداد مسافرتهای شهری ، پیشرفت تکنولوژی و ارزان شدن قیمت خودرو و بالارفتن درآمد خانواده،تعداد خودروها در شهر افزایش قابل توجه ای پیدا کرده است. که این امر باعث ایجاد ترافیک و همچین کمبود محل پارک خودرو شده است. حل مسئله ترافیک به برنامه‌ریزی‌های درازمدت و کوتاه مدت مختلفی از جمله کاهش سفرهای شهری ، طراحی سیستم حمل و نقل عمومی فراگیر و غیره نیازمند است. تامین فضای پارکینگ خودرو در شهر، خارج از بحث ترافیک یکی از نیازهای ضروری است. در ساختمانهای مسکونی وضع آشفته تر بوده و با توجه به هزینه ‌های تامین پارکینگ و گرانی نرخ زمین و استفاده از فضای پارکینگ برای کاربری های دیگر تمامی سازنده ‌ها به طوری از ساخت آن طفره رفته و تا جایی که امکان داشته از تامین آن اکراه دارند. امروزه با ورود حجم بالایی از خودروها ، سرانه خودرو از یک دستگاه به ازای هر واحد مسکونی یک، دو یا سه واحد در حال افزایش است .این امر باعث ازدحام خودروها در حاشیه خیابان ‌ها و کوچه‌ها شده است. در این وضعیت می بایست روشی را پیشنهاد نمود که هم ارزان بوده و هم اجرای آ‌ن ساده باشد و حجم بالایی از پارکینگ را برای ساختمانها تامین نماید.

در حال حاظر در استان ماافزایش قیمت زمین وانتظارت مردم جهت حصول رفاه بیشتر،نشانگر این نکته است که پارکینگ های آینده استان از نوع طبقاتی بوده وآنها بخشی از سازه هایی خواهند بود که به آنها خدمات خواهند داد.

پارکینگ معمولا در طبقات زیرین،فوقانی ویا در پیرامون ساختمانهای دیگر احداث می شوند.در حال حاظر در اروپا و ایالات متحده اعطاءامتیازات هوایی در بالای اتوبان ها حتی رودخانه ها معمول بوده و این طرح منبع در آمدی برای شهر داری ها وموجب احداث پارکینگ های عمومی بیشتری شده اند.البته شهر داری ها میتوانند امتیازاحداث ساختمانهای مسکونی وتجاری را به شرط احداث یک پارکینگ عمومی همراه با آن به سرمایه گذاران اعطاءکرده و اینگونه افراد در مقابل،پارکینگ مذکور را مجانن در اختیار شهر داری بگذارند تا به نحو مقتضی از آن بهره برداری نمایند.

 

بر اساس آمار تهیه شده در کشور های اروپائی وآمریکائی،در یک سازه که مختص توقف اتومبیل ها احداث گردد،فضای توقف اتومبیل ها متر مربعی30000الی40000دلار و در کشور خودمان چیزی بیشتر از 4000.000ریال هزینه در بر خواهد داشت که البته این رقم بدون در نظر گرفتن قیمت زمین می باشد که در این صورت اگر از ساختمانی تنها به منظور توقف اتومبیلها بهره برداری گردد هزینه پرداخت شده برای زمین وعملیات ساختمانی،هیچگونه تناسبی با در آمد حاصله نخواهد داشت.

در دنیای وابسته به اتومبیل،پارکینگ ها نیز به همان انداره راه ها و پل ها اهمیت دارند چون آنها دسترسی آسان به محل کار،سکونت،خرید،تفریح واجتماعات رامیسر ساخته و بنا بر این بخش لاینفکی از تاسیسات زیر بنائی می باشند.

 

فصل اول

شناخت موضوع

1-1- روش تحقیق:

تدوین داده ها، تبین مدلهای موجود، گردآوری توصیه های فنی و عملی، تحلیل و استنتاج مدلهای عینی

1-2- شیوه های تحقیق:

1-2-1- جمع آوری اطلاعات:

تنظیم اطلاعاتی درباره ی تبین اهمیت موضوع آئین نامه های مربوط و استانداردها، نحوه ی دستیابی به هدف و تعیین آن در مدل کالبدی.

1-2-2- مشاهدات میدانی:

– تهیه اسناد مصور از منطقه

– انطباق نقشه‌ها با سایت موجود

مشاهده کیفیت معمارانه و شهرسازانه ی وضع موجود در سایت و مناطق در ارتباط با آن

اسناد مکتوب با بهره گیری از منابع کتابخانه ای، اینترنتی، و اسناد مصور تاریخی

برای دانلود متن کامل پایان نامه اینجا کلیک کنید.





:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 تير 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: