پایان نامه علم کیمیاگری
نوشته شده توسط : مدیر سایت

دانشگاه آزاد اسلامی

واحد تهران جنوب

دانشکده تحصیلات تکمیلی

سمینار برای دریافت درجه کارشناسی ارشد“M.Sc” مهندسی پلیمر- مهندسی رنگ

عنوان: علم کیمیاگری

برای رعایت حریم خصوصی اسامی استاد راهنما،استاد مشاور و نگارنده درج نمی شود

تکه هایی از متن به عنوان نمونه :

(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

چکیده:

علم کیمیاگری را می توان بعنوان نگرشی نو به یکی از پنج علوم قدیمه دانست که در آن یک مهندس رنگ می تواند با دانشی که از شیمی دارد بدبنال کشف رمز زبان کهن بکار برده شده در آن متون قدیمی باشد تا بدین ترتیب جهت بدست اوردن راه حل های جدیدی در رابطه با تغییر شکل ظاهری فلز آهن و ایجاد شرائط جدید ضد خوردگی و زیبایی بر روی آن اقدام نماید. در این سمینار برخی مفاهیم اولیه کیمیاگری همچون اکسیر و انواع آن، اصول میزان و حکمت و نیز برخی اعمال کیمیای مثل تشویه، تسحیق،… و نام های جدید شیمیایی مواد پر کاربرد در متون کیمیاگری تشریح می گردد. همچنین چند روش قدیمی که بنا به ادعای کیمیاگران می تواند فلز آهن را برنگ نقره ای و طلایی در آورد توضیح داده می شود. 

مقدمه:

در فرهنگ معین آمده است که (( کیمیا)) یکی از علوم خفیفه، یعنی یکی از پنج علوم متحجبه قدما بوده است و آن صنعتی است که معتقد بودند بوسیله آن می توان اجساد ناقص را بمرتبه کمال رساند بطور مثال قلع و مس را تبدیل به نقره و طلا کنند. کیمیا را بحق می توان پدر بزرگ علم شیمی کنونی نامید زیرا در آن به ماهیت مواد و طبقه بندی آن پرداخته شده و در راه رسیدن به هدف غایی یعنی تغییر و تحول مواد از نوعی به نوع دیگر، کم کم قوانین و اکتشافات علم شیمی بنیان گردید. اگرچه اکنون کیمیاگری بفراموشی سپرده شده است اما نگاهی دوباره به ان می تواند دروازه های جدیدی را بروی بشر گشایش نماید. زیرا مواد بکار رفته توسط کیمیاگران موادی ساده و در دسترس هستند که شاید بتوانند در تغییر شکل ظاهری فلز آهن که مورد علاقه مهندسین امروزی رنگ و پوشش برای جلوگیری از خوردگی و یا زیبایی آن نیز هست مورد استفاده مجدد قرار گیرد. این رویکرد با عنوان “علم کیمیاگری” باید شناخته گردد.





:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 تير 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: