پایان نامه پیش آغشته های فنولی – الیاف شیشه
نوشته شده توسط : مدیر سایت

دانشگاه آزاد اسلامی

واحد تهران جنوب

دانشکده تحصیلات تکمیلی

سمینار برای دریافت درجه کارشناسی ارشد“M.Sc” مهندسی پلیمر- صنایع پلیمر

عنوان: پیش آغشته های فنولی – الیاف شیشه

برای رعایت حریم خصوصی اسامی استاد راهنما،استاد مشاور و نگارنده درج نمی شود

تکه هایی از متن به عنوان نمونه :

(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

چکیده:

پیش آغشته ها یا به طور کلی مواد پیش آغشته، محصولات واسطه ای هستند که اماده قالبگیری می باشند و از رزین و مواد تقویت کننده تشکیل شده اند. مواد پیش آغشته اولین بار در سال 1947 به طریقه آزمایشگاهی تهیه شدند و در سال 1948 به مرحله استفاده تجارتی رسیدند. این مواد با توجه به مزایایی که دارند، سبب رشد سریع تکنولوژی پلاستیک های تقویت شده ساختاری و فداشونده ها شده اند. در صورتیکه رزین پیش آغشته از نوع گرماسخت باشد، به صورت جزئی شبکه ای شده است و ویژگی اساسی یک پیش آغشته گرماسخت، همین میزان پیشرفت می باشد. در این گزارش، ابتدا به مزایای استفاده از پیش آغشته ها در ساخت قطعات کامپوزیتی در مقایسه با دیگر مواد پرداخته شده است و در ادامه تعدادی از مصارف پیش آغشته ها ذکر شده است. در تهیه پیش آغشته ها از انواع مختلف رزین و مواد تقویت کننده استفاده می شود، که در این گزارش تعدادی از آن ها آورده شده است. روش های آزمون برای تعیین خصوصیات پیش آغشته ها عبارتند از: میزان رزین پیش آغشته، میزان مواد فرار پیش آغشته، جریان رزین (resin flow) و آزمون چسبندگی پیش آغشته. ساخت و شکل دهی پیش آغشته ها به طرق مختلف انجام می شود و نقش مهمی در خواص آنها دارد که در این گزارش به اختصار به آنها پرداخته شده است. بهترین فرآیند ساخت پیش آغشته، با توجه به خصوصیات مطلوب برای یک پیش آغشته تعیین می شود. و در انتها نیز به معرفی و بررسی خواص چند مورد از پیش آغشته های فنولی ساخته شده در داخل و خارج از کشور پرداخته شده است.

مقدمه:

صنعت تولید کامپوزیت در مقیاس جهانی، گسترش زیادی یافته است و بخش وسیعی از تولیدات کامپوزیت، با به کار بردن پیش آغشته ها انجام می گیرد. پیش آغشته ها که ترکیبی از رزین و تقویت کننده هستند، به صورت پارچه های بافته شده، پارچه های نمدی، دسته الیاف نتابیده و کاغذهای آغشته شده به رزین تولید می شوند و همچنین به شکل توپ های پارچه، نوارها، ورقه ها یا صحفه ها و الیاف خرد شده وجود دارند. این شکل های مختلف پیش آغشته کردن پارچه های بافته شده، انواع کاغذ یا الیاف پیوسته با یک رزین در شرایط کنترل شده انجام می گیرند. در بین زمینه های پلیمری رزین های اپوکسی، فنولی و پلی امیدها سه دسته مهم را تشکیل می دهند. فرایند پیش آغشته سازی، یک عملیات اساسی منحصر به فرد است که در آن اصول جریان سیال (زمینه) و الاستیسیته (الیاف) با هم ترکیب شده تا یک ماده ویسکوالاستیک واقعی ساخته شود. در فرایند پیش آغشته سازی، بسته به نوع سیستم رزین و تقویت کننده و میزان آن ها می توان پیش آغشته ها، می توان آنها را به نحو مطلوب تعیین و پیش آغشته هایی با کیفیت بالا تولید نمود. از جمله مصارف پیش آغشته ها، می توان به ساخت محفظه موتور موشک ها، فدا شونده ها، چند لایه ای های عایق الکتریکی و مواد پایه برای تولید صفحات مدار چاپی اشاره کرد.

برای دانلود متن کامل پایان نامه اینجا کلیک کنید.





:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 تير 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: