پایان نامه اصلاح سطح الیاف کربن و کاربرد آن در کامپوزیتهای پیشرفته
نوشته شده توسط : مدیر سایت

دانشگاه آزاد اسلامی

واحد تهران جنوب

دانشکده تحصیلات تکمیلی

سمینار برای دریافت درجه کارشناسی ارشد“M.Sc” مهندسی پلیمر گرایش صنایع پلیمر

عنوان:

اصلاح سطح الیاف کربن و کاربرد آن در کامپوزیتهای پیشرفته

برای رعایت حریم خصوصی اسامی استاد راهنما،استاد مشاور و نگارنده درج نمی شود

تکه هایی از متن به عنوان نمونه :

(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

چکیده:

در این تحقیق اصلاح آندی الیاف کربن بر پایه پلی اکریلونیتریل در جهت افزایش گروه های عاملی سطح مطالعه گردید که نتیجه آن افزایش خواص مکانیکی کامپوزیت می باشد. بررسی های انجام شده به کمک طیف سنجی مادون قرمز نشان می دهد که اکسایش الکروشیمیایی، فعالیت سطح را با افزایش گروه های قطبی اکسیژن دار افزایش داده و بررسی انجام شده به کمک میکروسکپ اکترونی، تغییرات مورفولوژی سطح را تایید می کند. پس از اصلاح سطح، مقاومت برشی بین لایه ای کامپوزیت کربن- اپوکسی افزایش می یابد. همچنین زمان مناسب اصلاح الیاف در جهت افزایش خواص فیزیکی و مکانیکی امید بخش بوده و اصلاح بیش از حد جهت بهبود خواص فیزیکی و مکانیکی مناسب نیست.

مقدمه:

در دنیای امروز بسیاری از کاربردها مستلزم موادی است که علاوه بر استحکام سبک بوده و مقاومت در مقابل سایش و نور ماوراء بنفش را دارا باشد. از آنجایی که در هیچ ماده ای نمیتوان به همه خواص فوق به طور یکجا دست یافت به ناچار به دنبال روشهای ترکیب مواد و ساخت مواد چند جزئی یا چند سازه (کامپوزیت) می رویم. کامپوزیت ها خواص مکانیکی برجسته ای داشته و از انعطاف پذیری در طراحی برخوردارند. این مواد که سبک، مقاوم در برابر خوردگی و ضربه و دارای مقاومت خستگی عالی می باشند به روشهای مختلفی قابل تبدیل به یک محصول یا قطعه می باشند. مواد کامپوزیت جزء مواد با تکنولوژی بالا محسوب می شوند و از این جهت میان مصرف این مواد و پیشرفت صنعتی جوامع ارتباط معناداری دیده می شود و انجام پروژه های با تکنولوژی بالا در کشور های در حال توسعه مستلزم تحقیقات پایه ای قوی جهت ورود موفق به چنین زمینه های فنی پیشرفته است. کامپوزیت های پیشرفته و پروژه های مربوط به آن از صنایع هوا فضا گرفته تا ساخت قایق ها و وسایل ورزشی و اعضای مصنوعی بدن و وسایل جراحی به کار می رود و زمینه مهمی جهت پیشرفت در صنعت کامپوزیت محسوب می گردد. کامپوزیت های پیشرفته پلیمرهای تقویت شده با الیاف اند که ساختاری شبیه فایبرگلاس دارند اما الیاف آنها در مقایسه با الیاف شیشه مدول ویژه یانگ بسیار بالاتر داشته و در اینصورت به مواد کامپوزیتی با خواص مکانیکی مشابه یا گاهی بهتر از مواد فلزی دست می یابیم. اگر چه تکنولوژی کامپوزیت های پیشرفته با الیاف بور شروع شد اما به سبب هزینه های زیاد تولید هم اکنون الیاف کربن به عنوان الیاف پیشرفته جدید کاربرد زیادی دارند و در این پروژه این الیاف و کامپوزیت های مربوط به آن مورد بررسی قرار گرفته است.

برای دانلود متن کامل پایان نامه اینجا کلیک کنید.





:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 تير 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: